Положення
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконавчого комітету
ПОЛОЖЕННЯ
про опікунську раду Чернихівецької сільської ради
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Опікунська рада Чернихівецької сільської ради (далі - опікунська рада) є консультативно дорадчим органом Чернихівецької сільської ради.
2. Опікунська рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України , Кодексом про шлюб та сім’ю України, Цивільним Кодексом України та цим Положенням.
3. Основним завданням опікунської ради є сприяння забезпеченню реалізації прав інвалідів, одиноких громадян похилого віку на життя, охорону здоров’я, соціальний захист, соціальне обслуговування, розгляд та надання відповідних рекомендацій, висновків, клопотань з питань соціально-правового захисту дітей, усиновлення та встановлення опіки і піклування над дітьми та особами, визнаними судом недієздатними чи обмежено-дієздатними.
ІІ. Опікунська рада відповідно до покладених на неї завдань:
1. Розглядає питання про надання до судових органів висновку органу опіки та піклування про доцільність призначення опіки над недієздатною особою та призначення піклування над фізичною особою у разі обмеження її цивільної дієздатності;
2. Розглядає питання про влаштування інвалідів, одиноких пристарілих громадян в інтернатні заклади для людей похилого віку;
3. Розглядає питання про збереження і охорону майна, що належить підопічним;
4. Розглядає питання про використання опікунами пенсій, державної допомоги, аліментів, які одержують підопічні, прибутків від їхнього майна та грошових вкладів;
5. На розгляд опікунської ради виносяться спірні та складні питання, які потребують прийняття відповідного рішення;
6. Розглядає питання щодо влаштування дітей, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей з багатодітних і малозабезпечених сімей до закладів соціального захисту, шкіл-інтернатів, прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;
7.Клопоче про встановлення опіки над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування віком до14 років та над повнолітніми особами, визнаними судом недієздатними;
8. Клопоче про встановлення піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування віком від 14 до 18 років та над громадянами, визнаними судом обмежено дієздатними;
9. Клопоче про встановлення опіки над майном підопічних;
10. Розглядає питання про звільнення опікуна чи піклувальника від повноважень за їх зверненням чи за ініціативою органу опіки та піклування;
11. Розглядає скарги на дії опікунів (піклувальників);
12. Розглядає питання про надання дозволів батькам чи особам, які їх замінюють, на вчинення правочинів з майном дітей, набуття дітьми права власності на майно у випадках, передбачених законом;
13. Вирішує питання щодо забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, які закінчили навчально-виховні заклади і не мають житла;
14. Здійснює контроль за станом утримання і виховання дітей у сім'ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу та виконання останніми покладених на них обов'язків;
15. Розглядає матеріали та готує висновки щодо доцільності позбавлення батьків або одного з них батьківських прав стосовно дітей з метою подальшого вирішення питання в судовому порядку;
16. Розглядає заяви батьків, які позбавлені батьківських прав, на побачення з дитиною;
17. Ініціює питання про відібрання дітей від батьків, якщо подальше перебування дитини в сім'ї загрожує її життю, здоров’ю та вирішення у встановленому порядку подальшої долі дітей, визначення їх статусу;
18. Виходить з пропозицією до виконавчого комітету сільської ради про визначення місця проживання дітей при розлученні батьків та про встановлення днів та годин побачень того з батьків, хто проживає окремо від дитини;
19. Приймає участь у розгляді судами спорів, пов’язаних із захистом прав неповнолітніх дітей та осіб, які перебувають під опікою (піклуванням);
20. Розглядає інші питання, які входять до компетенції органу опіки та піклування і потребують прийняття рішення виконавчим комітетом сільської ради.
ІІІ. Опікунська рада має право:
1 одержувати в установленому законодавством порядку необхідну для її діяльності інформацію від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
2. подавати пропозиції щодо вжиття заходів до посадових осіб у разі недотримання ними законодавства про захист прав інвалідів, одиноких людей похилого віку, захисту прав дітей, в т.ч. дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування;
3. залучати до розв’язання актуальних проблем інвалідів та одиноких людей похилого віку благодійні, громадські організації, суб’єктів підприємницької діяльності (за згодою).
4. Розв’язання сімейних спорів в суді здійснюється за обов’язковою участю представника органу опіки та піклування;
ІV. Організація роботи опікунської ради:
1. Персональний склад опікунської ради затверджується рішенням виконавчого комітету сільської ради.
2. Очолює опікунську раду особа, визначена рішенням виконавчого комітету сільської ради.
З числа членів опікунської ради обирається секретар ради.
3. Засідання опікунської ради проводиться в міру необхідності, але не рідше 1 разу на квартал і вважається правомірним, якщо в ньому бере участь не менше половини її складу.
4. Засідання опікунської ради документується. Протокол засідання опікунської ради підписується головою і секретарем ради.
5. Рішення опікунської ради приймається відкритим голосуванням більшістю голосів членів ради, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови опікунської ради.
6.Рішення, рекомендації та висновки опікунської ради з питань, віднесених до компетенції органу опіки та піклування, є обов’язковими для виконання і набувають чинності після 10 днів після їх прийняття та підписання повноважною посадовою особою виконавчого комітету ( сільським головою).
7.Виконання рішення опікунської ради, яке набрало чинності, припиняється у разі звернення громадян за захистом своїх сімейних прав та інтересів до суду.
8. Організаційне забезпечення діяльності опікунської ради здійснює апарат виконавчого комітету Чернихівецької сільської ради.